mandag den 4. november 2013

Prischok og nissehue.....


Har i den forgange periode fået mig to prischok:
  • Frisk gær koster 6 kr/pk – jeg skifter over til tørgær fra nu af!
  • Benzinen koster 6 kr/l – det er jo halv pris! J

Har derudover brugt tiden på at udvide min kulturelle horisont og har i den sammenhæng været til japansk filmfestival. Sprang animationsfilms delen over og nøjedes med at se filmen ”Quartet!”. Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige om den, men altså I behøver ikke løbe ud og anskaffe denne film – man kan godt leve uden. Men det var meget interessant at se forskellen i den mere subtile nordiske måde at vise følelser på og så den meget tydelige måde at vise følelser i den japanske film. Det var alligevel ikke nok til at fastholde os til film nummer to der handle om brød! – eller det var i hvert fald den meget kort beskrivelse der skulle sælge filmen. ”En bager og hans kone flytter til provinsen og bager brød – og det blev sommer, det blev efterår, det blev vinter og det blev forår” og det er så inden for genren ”komedie”.  Hvis ikke det var fordi den først var færdig 23.30 var vi blevet og havde set den, og er rent faktisk blevet nysgerrig efter at finde ud af hvordan bagning af brød og årstidernes skiften resulterer i en komedie.

Den sidste uge har også budt på personaledag, jeg vil ikke kede jeg med alt det biblioteksfaglige, men kan fortælle at den uformelle del af dagen bød på en tur bag kulisserne hos Godthåb Bryghus – og når det nu er J-dag kan man jo ikke bare tage hjem efter sådan en rundvisning. Så det endte selvfølgelig med at jeg sad med nissehue på i bussen hjem – som den eneste. Blev lidt for sent blevet bevidst om at jeg var den eneste i bussen med nissehue og så blev jeg lidt stædig og nægtede at skifte til min almindelige hue og valgte i stedet at bære min nissehue med stolthed – hele vejen hjem! Pyrus er min helt!

Ugen har også budt på to fald, så kan ikke lade være med at tænke at det bliver en laaaang (smertefuld) vinter og krydser fingre for og håber på at jeg slipper for en tur på SANA (sygehuset). Og så er der blevet skrevet pigsko på indkøbslisten (sådan nogle ”smarte” nogle der kan sættes ud over støvlerne). Jeg bliver et syn for guder! Pigsko, overtræksbukser med kjolen udover… Kan derfor se fordelene ved at det bliver koldere og man skal pakkes mere ind – så kan folk jo ikke se at det er mig, når halstørklædet går helt op over næsen!

P.S. er også ved at blive voksen – har intet problem med at stå op kl. 6.00 om morgenen! Det viser sig, at det ikke er så svært at komme tidligt op når man glæder sig til at komme på arbejde J hmm… hvem ville have forventet at jeg skulle sige det??

P.P.S Bare rolig mor og far – jeg sover stadig længe i weekenden!


P.P.P.S Havde i søndags to måneders jubilæum i Grønland – tiden går stærkt….

Ingen kommentarer:

Send en kommentar